Al een aantal jaar draait er onder auspiciën van de
Rough Trade platenzaken elke zaterdag
een bandjesmiddag in de
Notting Hill Arts Club. Hartstikke handig voor provinciaaltjes zoals ik die ook wel eens een bandje in London willen zien maar wiens laatste trein terug veel te vroeg gaat voor het serieuze werk. Afgelopen weekend stond, mede dankzij de mensen van
Drowned In Sound, onder meer het Liverpoolse
Elle S'Appelle op het podium van deze knusse kelder. Op
plaat YouTube en MySpace waren we hier ten kantore
al eerder gevallen voor de ontwapenende orgelpop van het drietal en we kunnen gelukkig raporteren dat het qua enthousiasme op het podium ook helemaal snor zit. De combinatie van keyboard en basgitaar zorgt ervoor dat het geluid lekker
zoemt. Als een soort electrische lading. En al die opgekropte energie krijgt een uitweg door middel van toetsenaccenten en, vooral, uitbundige vocalen. De zanger wekt de indruk te zijn weggelopen uit de repetities van de lokale operette-vereniging en het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat hij uitbarst in een welgemeend
figaro figaro. Hij kan er ook heel koket z'n hoofd bij van links naar rechts bewegen. De opbouw van de nummers grenst hier en daar aan het Bohemian Rhapsodiaanse: diverse elementen van verschillend pluimage aan elkaar geplakt om een gevoel van drama te creëren. Best wel symfo voor wat in wezen toch een lekker rammelend indie-bandje zou zijn. Ik vind de single,
Little Flame, dat grotendeels wordt gezongen door de toetseniste en muzikaal het meest recht door het midden is, dan ook eigenlijk het hoogtepunt van de set. Maar heel charmant verder.